05 september 2009

Sensommar


En vacker morgon innan avfärd till jobbet blev Rövarmamman inspirerad att ta fram kameran ur väskan. Dimman hängde tung över ån och smög sej upp mot skogen för att förflyktigas i den uppstigande morgonsolens värmande strålar. Den tidiga morgonsolen ger ett trolskt sken i skogen och luften är så mättad av fukt från nattens regn eller dagg.



Sensommarens vackra rosor. Inte mina, utan de finns vid mitt barndomshem, kanske därför de är så vackra i mina ögon.

Sensommar som snart övergår i höst. Ännu är blommorna vackra men det är bara frågan om dagar så är allt visset och blir brunt och grått å trist. Så nu ska vi njuta av det friska och vackra vi har kvar av sommaren som gått.


2 kommentarer:

Hanna sa...

Nähä, nu får du allt masa dig tillbaka till bloggvärlden! Jag är så nyfiken på hur det har gått med renoveringen!:)

Hanna sa...

Hejhej!

Hur mår ni allihopa? Jag saknar dina inlägg och är galet nyfiken på hur det blev med renoveringen!:)