29 oktober 2008

Klottgrisen och mammans vardag



Med anledning av Stinas kommentar om hur jag som trebarnsmor hinner med allt möjligt så vill jag visa de här fotona så att det framkommer att jag nog hinner ge barnen mat ibland också.
Men hur hinner man?
Alla har 24 timmar i dygnet, och 7 dagar i veckan. Man ska sova, och jobba och äta och motionera och sköta sitt hem och sin familj. Det betyder att man ska handla mat, göra mat, städa och tvätta. Dessutom ska man hinna uppfostra och leka och trösta och bara finnas hemma. Jag kan inte stoltsera med bra planering eller goda rutiner...men det handlar om prioriteringar tror jag. Man måste ibland välja att ta sej tid med det man vill göra.
Städa kan man göra varje dag, varje vecka eller en gång i månaden, i vilket fall som helst känns det som om det alltid behöver plockas. Motionen och sömnen är kanske det som jag borde ge mer tid men som jag har prioriterat bort lite.
Sen är det en viktig sak; jag har snälla barn och en duktig man. Det bidrar säkert till att jag hittar möjligheter att få de värdefulla stunder när jag får göra sådant som gör mej glad, dvs blogga, pyssla, fota och läsa.

5 kommentarer:

Paus i skärgården sa...

Man är nog rätt så sysselsatt med tre barn! När har förresten minstingen börjat att äta själv? Vi har ju en i samma ålder men hon matas fortfarande.
/Päivi

Rövarmam sa...

:-)
Nej nej Päivi, hon äter INTE själv. Det kan hon inte. Men ibland är det roligt att få hålla i skeden, men det blir som på bilden då :-D

Rasses mamma sa...

Men kom ihåg att en gald o nöjd mamma är en bra mamma, fast damråttorna bygger bon under sängen , o kläder ligger på hög för att åka in i skåpet....
Dom hinns nog med senare...

Ta hand om er.
Häls: Rasses mam (tär damråttorna dansar hambo i vardagsryymi ;-)

Föresten underbar bild

Stina sa...

Fina bilder! Hoppas du inte tog det som en negativ kommentar. Jag är bara så imponerad av allt fint som du hinner med :)

Rövarmam sa...

Nej, så klart tog ja det som positivt att jag hinner :-)