13 januari 2008

När väntan blir lång



Måndag och Tisdag, igångsättning utan resultat. Onsdag hem och vila, tillbaka med värkar på kvällen, som sen försvinner, stannar över natten för observation. Ny igångsättning på fredag, medicinska värkar som slutar vid midnatt...Hem på lördag. Vilar och väntar. Väntar och vilar. Nytt försök på måndagmorgon kl 7.

Antagligen är det tänkt att lilla rövarsystern ska anlända tisdagen den 15:e. De båda andra är födda på tisdagar, 5.7 och 25.3. Hur kan man då börja planera och tro att någon annan dag skulle fungera? Någon ordning får det vara. Och håll ut - ingen har blivit kvar i magen. Har man kommit så långt så orkar man resten också.

Det har hunnit bli några besök på BB, Ronja pussar på magen, provar mammas säng och ojar sej över att babyn är så långsam...




















Den här hårda damen med sitt fina halsband står på ett litet bord i en trappavsats på sjukhuset. Och Gerberorna har fått ersätta tomtarna som tidigare satt på borden i sjukhusets café. Ganska fina med tanke på att de inte är äkta.

7 kommentarer:

Stina sa...

Va skönt att få lite nyheter från BB. Förstår så väl att väntan blir lång, men som du skrev själv har ju ingen blivit kvar i magen ännu. Det heter ju också att den som väntar på nåt gott...Kramar från oss!

Hanna sa...

Nämen vilken rackarns envis liten unge! Starkt att du orkar hålla modet uppe ändå, vete fasen hur stabilt jag hade hanterat det *hmm*

Men snart snart är hon här såklart!:) Ska bli så spännande att se hur hon ser ut och läsa om vad för slags liten personlighet hon är...Lycka till!

Gammelgård sa...

Ja, jag har väntat o väntat om det skulle händå nåt...men, den som väntar på nåt gott...
Lycka till!

Karin sa...

Lycka till, det närmar sig!

Anonym sa...

Inget är som väntans tider...minns jag att en barnmorska sa åt mig när jag gick o vankade med nummer två i magen...som var "envis"i bb korridoren.Så sant,så sant!!!Petra

Anonym sa...

Lycka till och ett sent tack till kortet på min födelsedag. Det värmde trots att jag försökte ignorera själva "händelsen" Jag läser din och min dotters blogg i smyg för det är så trevligt. Kim.

Nilla sa...

Gratulerar dig här med till lilla tösen!

Hoppas ni båda mår bra och snart får komma hem till de väntande syskonen =)

Kram Nilla