12 augusti 2007

Ett riktigt skrovmål

*foto:Rövarmamma*


I allsköns ro satt jag på trappan och läste en bok när våran gamla frass Silver dök upp med den här i munnen. Stolt som bara en katt efter lyckad jakt kan bli! Han lade vackert ner råttungen vid mina fötter och när jag inte kommenterade med annat än ett skrik tänkte han ta den med sej vidare in i huset. Visst har vi ganska stökigt i rövarhålan ibland men döda råttor har vi inte inomhus! Och inte katter som har ätit dem heller. Idag har dörrarna varit stängda.

Nissi och Silver hade nämligen fest på råttan och ingen vill ta hand om eventuellt överskott som kommer i retur. Fy vad kattor är äckliga när man tänker efter...

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men BLÄ! Den katten skulle vara bannlyst på livstid i mitt hem;)

Jodå, skvallret har gått här i Sverige:) Så roligt och spännande! Varmt grattis! Behöver jag säga att jag är avundsjuk?;)

Rövarmam sa...

Men se så! Gör något åt saken då Hanna, du minns väl hur ni gjorde förra gången ;-)