19 juni 2007

Midsommarplaner

Snart är det midsommar! Rövarfamiljen ska tillbringa helgen ute på villan. Det mesta är inhandlat och planer är smidda. Två arbetsdagar kvar för pappan, sen är det semester.

Vi kommer att åka iväg redan på fredag förmiddag, för att hinna koppla av och njuta av ledigheten. Vatten ska bäras in och sängarna bäddas och brasa tändas i spisen.

På kvällen ska vi bada bastu och ta ett dopp i havet.


Fler bilder kommer sedan, för naturligtvis ska det fotas både växtlighet, glada människor och solnedgång i havet, det hör till en midsommar på samma sätt som sill och jordgubbar!

8 kommentarer:

Hanna sa...

Vojne vojne jag blir alldeles knäsvag av att se dessa bilder! Kan man må bättre än då man badat bastu, simmat i havet och vilat ögonen på en solnedgång? Jag tror banne mig inte det!

Och vilken härlig plats ni har att njuta av, det är så vackert med klippblocken som ser ut att vara utslängda av en jättehand hipp som happ i havet. Jag är SÅ avundsjuk!

Cia sa...

He ska va så KUL ti kåma ti villo o E sa JA direkt, tyckt at he sko va skönt ti slipp na stans och tom. T moitta int naa :)
Rolit ti sii bildre ho i siir ut tä! Höres!

Rövarmam sa...

Fina saker! Jajamänsann :-)

Skrotmaja sa...

Oj, det både låter och ser underbart ut! Vilket baddjur ni har fångat på bild : ) Hon ser störthäftig ut!

Hoppas det blir en skön helg.

Gammelgård sa...

Så fint det ser ut!Ni ska ha det så bra och så får jag passa på och önska trevlig midsommar på samma gång!

Clara sa...

Det låter härligt....jag ser fram emot dina bilder från er helg!!! den lilla badnymfen var ju för söt.... kram

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut!!Riktigt sommar...!Ha så skönt o trevligt!!Petra

moderncountry sa...

Så herlige sommerbilder til minner for hele livet, helt nydelig er det der!