21 maj 2007

"I naturen ut vi gå..."

Det här är boven som gör att ögonen kliar och näsan rinner. Björken är vackert grön nu, jag gillar det skarpt.

Vad är detta? Jag vet nästan ingeting om blommor och..ja, om blommor och sånt. Men det var roligt att hitta ett helt gäng av dessa nere i en skogsbacke. Jag höll på och röja lite ris och gamla kvistar och så när jag rev undan lite bråte såg jag dessa näpna små vita blommor.

De vita hade sällskap. Av dessa, som inte blommar än, men är tydligen på gång...Jag måste komma ihåg att gå och kolla dem om några dagar, för att se vad det är för nåt.

Den här tyckte jag var värd att fota också, den är vacker så länge den inte blir större än så. För visst är detta en rödhansk-unge?

Jag har levt i snart 33 år och missat att hallon växer på träd! Nej, men faktiskt, jag tycker inte att jag sett granar blomma så rött...är det bara så att jag inte har tagit mej tid att se efter?

3 kommentarer:

mossygreen sa...

Hittade hit via Cias blogg...kul blogg du har och jäklar vilken skärpa i dina bilder...kamera?
Jag precis nyligen blivit väldigt intresserad av fotografering...det är därför jag är nyfiken!Ska köpa mig en bättre kamera inom kort och det är inte lätt att veta vad man ska välja!
Ha det så bra!

Rövarmam sa...

Mossygreen, du vill inte att man lämnar kommentarer i din blogg? Du har ju jättefina bilder själv! Din blogg fyller sin funktion, det är en vila att gå in och titta :-)

Jag har en helt vanlig Canon PowerShot A400 3,2pixel. Jag gick en fotokurs förra vintern, tyckte inte jag lärde mej såå mycket, men inspiration fick jag. Jag använder ExtraFilms gratisprogram för bildredigering, det ger bra skärpa och färg tycker jag!

mossygreen sa...

Jo det är klart att du får skriva kommentarer i min fotoblogg!!! Tack för tipset om kamera och bildbehandlingsprogram....jag skriver upp detta på en lista och ska sätta mig och jämföra priser mm.
Har varit på bibblan idag och lånat en massa böcker och tidningar om fotografering och kameror....det får bli kvällslektyren nu en tid framöver :=)Jag blir jätteglad när du säger att mina bilder är fina...! Kram