24 april 2007

Harembyxor och pingvinärmar

Idag kom en postorderkatalog med posten. Inget ovanligt med det i och för sej. Det ovanliga var att jag faktiskt tog mej tid att slöbläddra lite i den. Började från slutet och kollade om det fanns några förmånliga och fina småflickskläder. Kom fram till att jag inte behövde något. Tittade på badkläder och förhöll mej så pass förståndigt till saken att jag insåg att jag ändå inte ser ut som modellerna på bilden. Det kanske de inte gör själva heller? Man vet inte så noga nu för tiden...

När jag närmade mej början av katalogen fick jag syn på tröjan med pingvinärm! De är här nu!! Pingvinerna har återkommit!!!

Sen hittade jag harembyxorna. Minns ni glada 80-talet när byxorna var höga i midjan och hängde i grenen, en massa tyg som slamsade på mellan låren. Inga skavsår i ljumskarna...

Jag pratade faktiskt högt för mej själv där jag satt med min kaffemugg...harembyxor, pingviner, ballerinaskor och färgglada plastringar i öronen...

Det måste betyda att sommaren 2007 blir en bra sommar! Sist modet såg ut så här så var jag ung, smal, vacker och lycklig. Det kan inte betyda något annat än att jag får se fram emot mitt livs bästa sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så måste det vara - vilken trevlig slutsats!:)/Hanna med Salma