19 april 2007

En stilla stund

En stilla stund är oftast en promenad på egen hand. I vår omdelbara närhet finns många små vägar och skogsstigar. I skogens sus hittar jag ofta lugnet och hinner ikapp tankarna. Förrådet av tålamod fylls på och irritationen blåser bort. Visar sej solen fångar jag även in glädje. Jag tror glädjen finns i värmen och ljuset - så måste det väl vara?

Ibland har jag kameran med. Här ser vi hur livet över-vinner allt, det spröda trädet växer envist genom den rostande metallen. Det är ingalunda lätt för det lilla livet, men vem har sagt att det ska vara lätt? Istappen, det var den som fångade min uppmärksamhet, vad symboliserar den? Att vintern hänger kvar eller att våren är på kommande?

Vad otroligt skönt det är att få en stilla promenad och kunna ge utrymme för alla meningslösa funderingar som man annars inte hinner med!

Inga kommentarer: